Na Slovensku je stále rozhodujúcim faktorom, kvôli ktorému niekde nakupujú a niekde nie, cena. Keďže ju aj vplyvom rôznych kríz nejde vždy veľmi ovplyvniť, my sme sa pozreli na to, čo ešte môžete pre svoj obchod urobiť, aby ste získali nových zákazníkov a udržali si tých starých!
Aj z nakupovania môžete mať zážitok
V súčasnosti kamenným obchodom konkuruje obrovské množstvo tých internetových. Aby ste ľuďom ponúkli niečo iné a výnimočné, musíte v nich vyvolať zážitok, ktorý bude rezonovať aj po dlhej po tom, čo z vášho obchodu odídu. Či už pôjde o vašom obchode o príjemné alebo niečím špecifické prostredie, milý personál a možno aj niečo navyše – šálka kávy zdarma, pohodlné posedenie, zaujímavá vôňa priestoru. Ak sú totiž hoci aj na jednej ulici dva rovnaké obchody, zákazník si určite vyberie ten, v ktorom sa lepšie cíti a nemusí byť zákonite lacnejší.
Predvídajte – a ušetríte
Častokrát zbytočne investujú maloobchodníci do veľkých skladových zásob. Stavte radšej na analýzu dát – dáta, čo sa nepredáva, sú väčšinou dôležitejšie, než tie o tom, čo sa predáva. Nebojte sa ani dať tovar do výpredaja alebo mu nájsť efektívnejšie miesto v priestoroch svojej predajne. Ak podnikáte v gastronomickom sektore, môžete využiť napríklad aj vernostný program. V sektore predaja oblečenia je veľmi dôležité manažovanie predobjednávok, aby ste mohli odhadnúť predpokladané množstvo predaného tovaru.
Nepodceňujte plánovanie pracovnej doby
Dôležité je aj vedieť dobre naplánovať zamestnancom pracovné zmeny. Počet zamestnancov v predajni by nemal byť náhodný, ale stanovený na základe presných ukazovateľov. Sledujte pohyb ľudí po nákupnom centre a ak sa vám stane, že práve v čase obednej pauzy je vo vašej predajni najviac ľudí, nemalo by sa stať, že práve v tom čase budú na obede aj vaši zamestnanci. Skúste im ju posunúť o hodinu skôr alebo neskôr a tržby vám môžu stúpnuť aj o 5 % vyššie!